Karfiol levél rakottas

Nagyon szeretem a karfiolt. Sokféleképpen elkészíthető, könnyű családi ebéd, vacsora válhat belőle, mindenképpen remek fogás. Általában rántott, vagy rakott karfiolt, Dubarry szeletet és karfiol levest készítek belőle. A karfiolban rengeteg C-vitamin van, rendkívül egészséges zöldség, így az influenzás időkben hasznos vitamin forrás. Ráadásul gyorsan elkészíthető. Amikor megveszem ezt a nem túl olcsó zöldséget, mindig megállapítom, hogy a felét eldobhatom, mert - igaz, hogy előírás szabályozza milyen mennyiségben tartalmazhat leveleket, ezt valahogy mégsem ellenőrzik - legtöbbször a fele csak a karfiol fehér rózsája, a másik fele levél. Eddig, a drága, karfiol áron megvásárolt karfiol leveleket levágtam, és kidobtam. Tegnap akciós áron vásároltam egy gyönyörű fej karfiolt, ám ennek is szinte a fele levél volt. Úgy gondoltam, most kipróbálok valami különlegest. Ami nem is olyan különleges, csak sokan nem is gondolunk rá, hogy felhasználhatjuk a növénynek ezt a részét is. Az eredmény láttán eldöntöttem, legközelebb kipróbálom a cékla, a karalábé, a répa, és más növények levelét, a brokkoli szárát is, amit eddig a szemétbe dobtam, hiszen ezek mind ehető zöld levelek.

Most egy egyszerűen elkészíthető, mennyei, húsos, karfiol levél rakottast készítettem.



Hozzávalók:

karfiol levél
50 dkg darált pulykahús (10% zsírtartalom)
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
50 gr hántolt köles
2 dl tejföl
kevés olaj, só, pirospaprika, bors

A karfiol leveleket leforrázzuk sós vízzel, és leszűrjük. (a levét félre tesszük) A kockára vágott hagymát kevés olajon üvegesre pároljuk, majd a darált húst beleforgatjuk, amíg kifehéredik, a fokhagymát ráreszeljük, és 10 percig együtt pároljuk. Hozzáadunk 1 evőkanál pirospaprikát, csipet borsot, és ízlés szerint sózzuk, végül belekeverjük a kölest. Kevés zsiradékkal kikent jénai tálba rétegezzük, alulra karfiol levél, rátesszük az elkészült darált hús masszát, meglocsoljuk néhány kanál tejföllel, és ezt többször megismételjük. A félretett karfiol levéből néhány kanállal teszünk hozzá, hogy sülés közben a köles megduzzadjon. Tetejére karfiol levél, majd tejföl kerül. Lefedve, 180 fokos sütőben 1 óra alatt készre sütjük. Tálalásnál a tetejét tejföllel meglocsoljuk.

Ne dobd ki a zöldjét! Mielőtt kidobnád, nézd meg, ehető-e.